TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA

Terapia poznawczo-behawioralna zakłada, że zaburzenia i cierpienie psychiczne wynikają z nieadekwatności myślenia i błędów poznawczych. Innymi słowy, zniekształcone myśli i błędne przekonania (mające swoje źródło w trudnych doświadczeniach) prowadzą do powstania negatywnych uczuć, przysparzających cierpienia zachowań i wykształcania szkodliwych nawyków. Terapeuta szuka powiązania między… (więcej)

RODOTERAPIA

Terapia indywidualna z wykorzystaniem rodoterapii (rodzaj AAT) to szereg skoncentrowanych na poprawie funkcjonowania klienta w obszarze fizycznym, społecznym, emocjonalnym i kognitywnym działań, które podejmowane są przez terapeutę przy udziale zwierząt terapeutycznych, w tym wypadku szczurów. Głaskanie, przytulanie, dotykanie i zabiegi pielęgnacyjne szczurków stymulują wydzielanie… (więcej)

ZAJĘCIA REWALIDACYJNE

Celem zajęć rewalidacyjnych jest wdrożenie takich działań wychowawczych, pedagogicznych i terapeutycznych, które kompensować będą deficyty rozwojowe i funkcjonalne Klienta i przywrócą sprawność w obniżonych sferach. Tym sposobem, rewalidacja osób ze spektrum autyzmu i z niepełnosprawnością intelektualną obejmować będzie między innymi: niwelowanie nieprawidłowości w rozwoju… (więcej)

ARTETERAPIA Z WYKORZYSTANIEM METODY TEATRU KAMISHIBAI

Teatr kamishibai jest tradycyjną japońską metodą opowiadania historii za pomocą ilustrowanych plansz, która ostatnimi czasy stała się popularna również w USA i Europie. Znajduje ona szerokie zastosowanie w praktyce pedagogicznej, zwłaszcza w odniesieniu do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, zaś przeprowadzone przeze mnie w 2017 roku badania wskazują, że w przypadku tej grupy wiekowej… (więcej)

GRUPOWA TERAPIA ZAJĘCIOWA

Terapia zajęciowa kierowana jest do osób (dzieci i młodzieży) z zaburzeniami nastroju, zaburzeniami lękowymi, specyficznymi problemami w uczeniu się, niedostosowaniem społecznym oraz osób ze spektrum autyzmu i z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Wykorzystując różne media artystyczne, takie jak plastyka, muzyka, film, książka (elementy arteterapii) oraz gry i zabawy (elementy ludoterapii), terapeuta wzmacnia poczucie własnej wartości, pomaga w nabywaniu sprawności i umiejętności… (więcej)

TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH

Trening Umiejętności Społecznych (TUS) jest formą terapii grupowej opartą na teorii kognitywnego nauczania społecznego. Podczas zajęć – odbywających się w niewielkich (6-osobowych) grupach – prowadzący modeluje zachowania w różnych sytuacjach społecznych, kształtując takie umiejętności jak: zawieranie i utrzymywanie relacji rówieśniczych, budowanie poczucia własnej wartości, adaptacyjne sposoby rozładowywania napięcia emocjonalnego, rozpoznawanie swoich emocji, asertywne wypowiadanie… (więcej)